Ważnna InformacjaSzanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.
[x] zamknij
zamknij i nie pokazuj tego komunikatu ponownie [x]

Przyłącz się!

 

Pogotowie ciepłownicze

 

Informatyka w KPEC

Postęp technologiczny i ułatwienia jakie niesie za sobą rozwój technologii informacyjnych (IT) sprawiły, iż systemy informatyczne w codziennej pracy Komunalnego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. są nieodłączne.


Urządzenia wykorzystywane w firmie są ciągle unowocześniane, a sieć informatyczna rozbudowywana. Rozwiązania z dziedziny IT komunikują między sobą wszystkie działy i oddziały spółki, co usprawnia efektywność współpracy między jednostkami, bez konieczności opuszczania stanowiska pracy.


Niewątpliwie jednym z najbardziej innowacyjnych stosowanych w przedsiębiorstwie jest system telemetrii i techniki pomiarowej. Telemetria jest dziedziną informatyki zajmującą się technikami przesyłu wartości pomiarowych na odległość, dzięki czemu na bieżąco, w czasie rzeczywistym zbierane i przetwarzane są wszystkie parametry niezbędne do prawidłowego funkcjonowania urządzeń ciepłowniczych. Technologia informacyjna przy dzisiejszym zaawansowaniu urządzeń jest niezbędna, gdyż pomaga utrzymywać sieć w ciągłym ruchu, bez przerw w dostawie ciepła, co wpływa na komfort klientów oraz bezpieczeństwo urządzeń, zaoszczędzając przy tym czas pracowników, który mogą wykorzystać na realizację innych zadań służbowych, a także redukować koszty związane z dojazdem do poszczególnych punktów odczytowych. System telemetrii wykorzystywany jest między innymi do zdalnego nadzoru i sterowania pracą większości urządzeń sieci ciepłowniczej, pozwalając na zbieranie aktualnych parametrów dotyczących np. temperatury i ciśnienia w niemal wszystkich węzłach cieplnych, a także w źródłach, gdzie ono powstaje. Do systemu informatycznego podłączane są również komory i centrale cieplne. Technika pomiarowa polega zazwyczaj na umieszczaniu w terenie urządzeń dokonujących pomiaru wybranych wielkości, które następnie są automatycznie przesyłane dane drogą radiową lub telefoniczną do centrali przy użyciu urządzeń telekomunikacyjnych, w zależności od lokalizacji punktu pomiarowego(nadajniki radiowe, modemy, Internet, GSM). To wszystko sprawia, że dyspozytorzy mocy mogą na bieżąco śledzić pracę całej sieci ciepłowniczej dzięki stworzonej wirtualnej mapie oraz dokonywać na bieżąco niezbędnych zmian parametrów poszczególnych urządzeń i w dowolnych punktach sieci. Kluczową funkcją informatyki w ciepłownictwie jest przesyłanie informacji alarmowych do dyspozytora mocy, który interweniuje, jeżeli jakiś parametr odbiega od przyjętych norm.

 

Taka funkcja pozwala natychmiast reagować, a w efekcie szybko lokalizować i naprawiać ewentualne usterki, co powoduje, że jeśli występują, są natychmiast usuwane, bez konieczności przerywania dostaw ciepła, a więc niezauważalnie. Z rozwiązań informatycznych korzystają wszyscy pracownicy przedsiębiorstwa, dla których zależnie od wykonywanych zadań przydziela się stosowne oprogramowania usprawniające wykonywanie przydzielonych obowiązków. Wychodząc naprzeciw odbiorcom KPEC stworzył system, który pozwoli im komunikować się z przedsiębiorstwem z pozycji swojego komputera. Takim programem jest Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta KPEC (eBOK), które po zarejestrowaniu się, pozwala użytkownikowi na podgląd wszystkich ważnych parametrów związanych ze zużyciem ciepła, a także umożliwia bieżącą kontrolę nad wydatkami bez konieczności kontaktowania się z doradcą Klienta.


logo unia
Strategia